SPORT >>

A különböző mintájú és tapadású bőrökkel még egy sportmotor hátsó púpját is le tudjuk modellezni. A TOMMOT egyedi motorülésekkel az aerodinamikai tulajdonságok is hasonlóak, mint a gyári ...

TÚRA >>

Az újfajta töltőanyagok kiegyensúlyozzák a hosszú túra alatt a gerincet és a két csípőcsontot érő terhelést. Így sokkal kényelmesebb az út. Nem kell törődnöd a fájdalommal, élvezheted az út szépségét, ...

ENDURO >>

Speciális kialakítású, különleges tapadási tulajdonságokkal rendelkező alapanyagokból. A deréktámasz pont oda kerül, ahol NEKED a ...

SPORT-TÚRA >>

Kívül a motorod színeivel harmonizáló anyagok, belül viszkoelasztikus hab, speciális zselé, ülés fűtés, ahogy ...

CRUISER >>

Minden nyerget egyedileg, kézzel készítünk el. Többször rápróbáljuk az eredeti anyagra, hogy sehol se legyen hibás varrás, vagy egy elvarratlan szál ...

QUAD, ATV >>

Egyedi, akár a Te terveid szerint elkészített hímzéssel ...

ROBOGÓ >>

Ülésmagasítás, szélesítés, vízhatlan ...

TRIKE >>

Csak a képzeleted és a merészséged szab határt. Akár kígyóbőr mintájú is lehet a "fotel" a trike-odon. Az időjárásálló és exkluzív megjelenésű anyagok széles kínálatából ...

http://tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/804718slide_03.jpg
http://tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/511602slide_02.jpg
http://tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/152706slide_04.jpg
http://tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/866104slide_01.jpg
http://tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/268777slide_05.jpg
http://tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/736602slide_06.jpg
http://tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/502319slide_07.jpg
http://tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/117315slide_08.jpg
News Image

SPORT >>

A különböző mintájú és tapadású bőrökkel még egy sportmotor hátsó púpját is le tudjuk modellezni....

News Image

TÚRA >>

Az újfajta töltőanyagok kiegyensúlyozzák a hosszú túra alatt a gerincet és a két csípőcsontot érő...

News Image

ENDURO >>

Speciális kialakítású, különleges tapadási tulajdonságokkal rendelkező alapanyagokból. A deréktám...

News Image

SPORT-TÚRA >>

Kívül a motorod színeivel harmonizáló anyagok, belül viszkoelasztikus hab, speciális zselé, ülés ...

News Image

CRUISER >>

Minden nyerget egyedileg, kézzel készítünk el. Többször rápróbáljuk az eredeti anyagra, hogy seho...

News Image

QUAD, ATV >>

Egyedi, akár a Te terveid szerint elkészített hímzéssel a...

News Image

ROBOGÓ >>

Ülésmagasítás, szélesítés, vízhatlan anyagok....

News Image

TRIKE >>

Csak a képzeleted és a merészséged szab határt. Akár kígyóbőr mintájú is lehet a "fotel" a trike-...

  • Magyar (HU)

Zselé és zselé!

Nyomtat

Oszd meg ismerőseiddel

Minden túramotoros álma, hogy minél többet mehessen a világba, gyűjthesse az élményeket, amelyeket felidézve, át lehet vészelni a szürke téli napokat. A motoron töltött idő fordított arányban van motorozás élményével, nagyban ronthatja azt, ha nem eléggé komfortos az ülés. Az utazási komfort növelése érdekében érdemes megfinanszírozni egy kis ülésátalakítást, beépíteni egy zselélapot, amely egyenletesen elosztja az ülepre jutó nyomóerőket és csökkenti a vibrációt. Kérdés tehát, hogy milyen zselé is kerüljön alánk? Sőt, mi is az a zselé? Először erre válaszolnék: A zselé egy nagy molekulaszerkezetű műanyag polimer, amely nagy rugalmasságú és viselkedésében gél jellegű anyag. Nem nagy viszkozitású folyadék, hanem képlékeny műanyag, amely megőrzi az eredetileg formázással, vágással kialakított formáját, tehát emlékező. A nagy molekulák közé szilikon olaj kis molekuláit juttatják, ezzel akadályozva meg az évek alatt bekövetkező elöregedés, megkeményedés folyamatát. Visszatérve az első kérdéshez, zseléket több célra használják, így a minőségük, keménységük és más fizikai tulajdonságaik is ezekhez alakítják.

  • Műszaki célú zselék gépek, motorok rezgéseinek elnyelésére készítik, - ezek igen kemények. (Pl.: szövőgépek alá, ahol nagy fizikai erők jelennek meg üzem közben és ezzel a gépalkatrészek kopása, törése csökkenthető, - színe fehér-áttetsző.)

 

  • Állategészségügyi zselék, amelyeket leggyakrabban a ló marja és a nyereg közé raknak, de raknak patára, csüdre is. Feladata, hogy felvegye a ló háta és a nyereg közötti tér formáját, ezzel kímélve az állatot, hogy ne törje fel a nyereg.Ez a zselé 10 - 12 mm vastag és a felvett formát megtartja, kevésbé rugalmas, keményebb állagú, színe fehér-áttetszőtől a sárgás változatig tart. Lásd: lovas weblapok

 

 

 

 

  • Humán, azaz emberi célra kifejlesztett zselét elsősorban gyógyászati célra, - kórházakban a felfekvéses betegek alá, illetve a plasztikai műtétek hajnalán kebelimplantátumok számára fejlesztették ki. Ezek színe kék – víz-kékes átlátszó, és tulajdonságaiban ez a legtökéletesebb, legkíméletesebb az emberi test részére. Tapintásuk kellemes, benyomódás után visszanyeri eredeti formáját. Ezzel a tulajdonságával és gél jellegű viselkedésével optimális anyag a nagy igénybevételnek kitett testrészek kínjainak csökkentésére. Például az izmokban beágyazott erek, idegek nem tudnak drasztikusan elzáródni, összenyomódni, így a zsibbadás, fájdalom be sem következik, vagy csak jóval később. A motorkerékpárral megtehető távolság minimum megduplázódik. (Lehet, hogy a beépített zselé mellett még az ülés formájához is hozzá kell nyúlni, mert az éleket le kell kerekíteni, amelyek még elzárhatják, elnyomhatják a véráram útját az izomban.) Az ember számára az optimális zselévastagság a 18 mm. Ennél vékonyabb nem tölti be a funkcióját, azaz kevésbé tompít, míg ennél vastagabb már fölösleges, mert az alsóbb rétegei nem működnek, mivel az a bizonyos 18 mm elvégzi a feladatát.


Végső megállapítás, hogy ez az anyag jó és szükséges minden olyan motorosnak, akik egy kicsit is kényelmetlennek érzik az ülésüket és óvni kívánják az egészségüket. Ha egy ilyen anyag beépítése tervbe kerül, akkor nagyon fontos, hogy csak és kizárólag olyan céghez forduljunk, ahol meg lehet győződni arról, hogy az általuk használt zselé kimondottan emberi felhasználás céljára lett kifejlesztve, hiszen ellenkező esetben nemhogy a feladatát nem tudja ellátni, hanem még ronthat is a gyári, eredeti alaphelyzeten.

 

Az egyedi motorülések

Oszd meg ismerőseiddel

 

Forrás: szélesút

 

Ha cidrizel, akkor fűts be magadalá!

Oszd meg ismerőseiddel

Motorozni kell! Ez érzelmi parancs, amely belénk ivódott a benzin gőzével. Csak is érzelmi alapon, hiszen, ha racionálisan gondolkoznánk, akkor egy két ponton alátámasztott járműre nem ülnénk fel. Ezen a járművön közlekedve a természet részének érezzük magunkat. A természet pedig néha igen zord tud lenni. Forróság, szél, eső és persze néha csontbavágó hideg és nem csak télen. Megyünk a Dolomitokba, Alpokba, vagy a Tátrába és ott lecsaphat ránk egyik pillanatról a másikra. Ott a cidri! Kezünk, lábunk átfagy, sisak párásodik!

Kéne egy kis hőtartalék! Ilyenkor jön egy halk kattintás a kapcsolón és már fűt is alattunk az ülés! 42 C fok és már nem is probléma a cidri, megint lehet az útra koncentrálni. Csúcs márkájú vasakba csak minőségi ülésfűtéseket építenek be. Ezek technikai tulajdonságai között a kis áramfelvétel és mégis jó hőleadás mellett még a biztonságra is ügyelnek. Ez az „őr” egy kis rudacska szerű, az áramkörbe bekötött kis hőkioldó, amely megvéd minket az esetleges igen kellemetlen és veszélyessé is válható túlmelegedéstől!

Például 100 km/óraval megyünk és egyszerre izzani kezd nemesebb részünk alatt a cekász!

Anyagi kár, kiégett ülés, ruha, vagy ilyedtünkben eldobott motor. Elképzelni is rémes.

 

Ennek ellenkezője:

Egy elégedett mosolyú motoros a Grossglockneren  megy fölfelé és az út szélét méteres hó takarja.

 

TommoT a youtube-on

Oszd meg ismerőseiddel

 

sufnituning - NO COMMENT

Oszd meg ismerőseiddel

További képek ITT. (a kép mellett megjelenő nyilakkal lehet lapozni)

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

8 / 10 oldal


Partnereink

RSV Fórum


Banner
Banner
Banner
Banner

Ízelítő munkáinkból