• Magyar (HU)

Gyakori kérdések

Szivaccsal és a zselével kapcsolatos kérdések

Minden ülésben van zselé?

Nem. A zselé egy választható extra, mely lényegesen növeli a komfortodat hosszú motoros túrák alatt.


Mi a különbség a szivacs és a zselés ülés között?

Míg a hagyományos habok, vagy közismertebb nevükön szivacsok mind légzárványos anyagok, tehát önmagukban túl nagy rugalmassággal nem rendelkeznek. Úgy működnek, hogy amikor ráülünk, vagy egyéb módon nyomást gyakorlunk egy szivacsra, a nyomásponton (például az ülőgumónk alatt) a szivacs légzárványaiból kipréselődik a levegő, ezáltal az anyag össze zömül. Következésképp a teljesen összenyomott szivacs az ülőgumó alatt elveszíti a rugalmasságát, és felkeményedik.

Az ülőgumó a csípőcsont része, és mint minden csontnak, annak is van egy hajszáleres vérellátással ellátott csonthártyája. Az a tipikus húzódó-égető fájdalom, -amit bizonyára minden motoros ismer- akkor alakul ki, mikor a csonthártyának a vérellátása az adott ponton már gyakorlatilag nem működik, mert órák óta ülünk egy helyben.

A zselés anyagban az a pláne, hogy bár szilárd, de mivel nem tartalmaz légzárványokat, nem a levegőtől rugalmas, hanem a molekuláris felépítése miatt. Így képes arra, hogy folyadékként viselkedjen, és mivel a folyadékok nem összepréselhetőek, ezért ha rráülünk, az ülőgumónk alól oldalirányban préselődik szét az anyag, így nem csak az ülőgumónk kapja a jelentős terhelést, hanem annak a közvetlen környezete is. Így a terhelést viselő felület nem korlátozódik az ülőgumókra, és azok néhány négyzet cm-es felületére, hanem jócskán kibővül, akár egy 5-6cm-es sugarú kör teljes felületéig. Ez pedig már önmagában elég ahhoz, hogy a csonthártya vérellátása ne, vagy csak sokkal hosszabb idő elteltével kezdjen el akadozni.


A zselé a szivacsra kerül?

A zselé nem egy külön rétegként kerül a szivacs tetejére, hanem a szivacs felületébe belemarjuk a zselé helyét és ebbe a kis fészekbe kerül. Így egy síkba kerül a zselé és a szivacs, nem fognak egymáson elcsúszni.


Nem öregszik a zselé?

Nem, mert ez egy nagy molekulaszerkezetű műanyag és ezek között a molekulák között szilikon olaj molekulák vannak, amelyek meggátolja az „öregedés” folyamatát.


Kifolyhat a zselé?

Nem. A zselé egy különleges rugalmassági tulajdonságokkal rendelkező szilárd anyag és nem egy nagy viszkozitású folyadék. Leginkább egy gumicukorhoz tudod hasonlítani.


Tűző napon mi történik a zselével?

Semmi, nem lágyul fel a magas hőtől, mert erre az igénybevételre fejlesztették ki. -100 C foktól +200 C fokig azonos marad a rugalmassága.

 

Ülésfűtéssel kapcsolatos kérdések

Csak ülésfűtést szeretnék a régi ülésembe. Lehetséges?

Igen, lehetséges. Azonban az ülésed szétbontásakor derül csak ki a szivacs és a kárpit állapota. Adott esetben érdemes lehet azokat is cserélni. Ha szükségesnek látjuk, akkor ezt javasolni fogjuk neked, de Te fogsz dönteni róla.


A meglévő ülésfűtést vissza tudjátok-e rakni az új ülésbe?

Igen. Azonban érdemes megfontolnod, hogy ha az új ülésedben a régi ülésfűtés idő előtt tönkremegy, akkor az ülésed szétbontása, majd újra összerakása már nem fog beleférni az általunk nyújtott garanciába.


Az ülésfűtést hova kötitek?

A gyújtáskapcsoló után kell kötni, hogy a motor leállítása után annak az áramköre is megszakadjon. Közvetlen az akkura kötve,- ha elfelejted kikapcsolni, vagy valaki szórakozásból az utcán bekapcsolná,- lemerülne az akku.


Hová teszitek az ülésfűtés vezérlőgombját?

A kapcsolót neked kell beszerelni, a Te ízlésed szerinti helyre, mi biztosítjuk hozzá a komplett kábelköteget kapcsolóstul, biztosítékostul.


Az én motorom elektromos rendszeréhez kapcsolható-e az ülésfűtés?

Igen, ezt a megnövekedett áramfelvételt az 50 köbcentinél nagyobb lökettérfogattal rendelkező motorok mind elbírják.


Az ülésfűtés a zselé alá, vagy fölé kerül? Nem rongálja a zselét?

Minden esetben a zselé tetejére, az ülés borítása alá kerül az ülésfűtés. Az ülésfűtés maximum 35 – 45 C fok meleget termel, a zselé ennél sokkal magasabb hőt is elvisel károsodás nélkül.


Kárpittal kapcsolatos kérdések

A napon nem fakul ki az új ülés?

Nem fakul ki, mert az általunk használt kárpitanyagok alapanyagát tengeri jachtok kárpitozásához fejlesztették ki. Így ezek UV-, sav-, só-, vegyszer-, víz-, és olajállóak.


Vízálló anyagokkal dolgoztok?

Igen, minden általunk használt kárpit vízálló. A varrások és a hímzések is szigeteltek, ráadásul az ülés szivacsára vízmentes fóliát ragasztunk fel. Így az esetleges beszivárgó nedvesség semmiképpen nem éri el a szivacsokat.


Pályamotorozáshoz milyen kárpitanyagokat tudtok ajánlani?

Az egyéni motorozási stílusodhoz leginkább megfelelő – van, aki „kicsúszni”, van, aki pedig „kiülni és odatapadni” szeret – tapadási tulajdonságú anyagot is megtalálod a felhasznált kárpitjaink széles skáláján belül. Akár extra tapadóst is.


Milyen kárpitanyagok közül választhatok?

Nagyon széles skáláról választhatsz a színben, textúrában, tapadási tulajdonságaikban eltérő kárpitanyagok közül. Ezeknek az anyagoknak az alapanyagát tengeri jachtok kárpitozásához fejlesztették ki, így UV-, sav-, só-, vegyszer-, víz-, és olajállóak is egyben. Az általunk használt, mintegy 300 különböző anyagból kb. 50 – 60 állandóan van a raktárunkban, és mindegyikből tudunk mintát mutatni neked. Ha az általad választott anyag éppen nincs nálunk raktáron, akkor rövid időn belül beszerezzük azt.


Egyedül motorozom. Hátsó púpot is gyártotok?

Külön merev púpot nem gyártunk, de fényes, vagy hagyományos anyagokkal egy üléspúpot is le tudunk modellezni, melynek légellenállási tulajdonságai közel megegyeznek egy merev púpéval es szükség esetén ülésként is használható.


Átépítéssel kapcsolatos kérdések

Mit tartalmaz egy komplett ülésátépítés?

  • Az új nyergedet az eredeti ülésalapodra fogjuk elkészíteni. Tehát, ezt Te hozod.

  • Az igényeid és a méreteid alapján új szivacsot építünk.

  • Zselé betétet építünk be a vezető, illetve az utas ülőfelületébe. (opcionális)

  • Ülésfűtést építünk be a vezető, illetve az utas ülőfelületébe. (opcionális)

  • Az ülésfelépítményt vízmentesítő fóliával burkoljuk.

  • Az igényeid alapján kiválasztott kárpitanyagokból és szabásvonalakkal elkészítjük az új nyerged kárpitját. A varrásokat kézzel készítjük, közben többször rápróbáljuk a felépítményre, hogy pontosan simuljon, illetve illeszkedjék.

  • Elkészítjük a hímzéseket. (opcionális)

  • Készre szereljük a komplett ülést.


Az eredeti szivacsot faragjátok át?

Ha a lehetőség és a Te kívánságaid találkoznak, azaz, ha süllyeszteni vagy keskenyíteni kell az üléseden, akkor a gyári szivacsból is faragunk, de a saját alapanyagainkat is hozzátesszük. Kérlek, vedd figyelembe, hogy a megváltozott forma miatt új huzatot is kell készíteni az így átformálódott ülésedre.


Ha újraépítitek az ülést, a súlypontom módosul?

Ez attól függ, hogy mit szeretnél. Például, ha ülésalacsonyítást kérsz, akkor a súlypontod is alacsonyabbra kerül. Ha magasítást kérsz, akkor természetesen magasabb lesz a súlypont is. Ha nem kérsz sem magasítást, sem alacsonyítást, és nem is szeretnéd az üléspozíciódat előrébb, vagy hátrébb helyeztetni, csak kényelmesebb (zselés), ergonomikusabb és szebb nyerget szeretnél, akkor megmarad az eredeti súlypont.


Hány centit lehet süllyeszteni, vagy emelni az ülésen?

A nyereg műanyag alapján lévő eredeti gyári szivacs vastagsága határozza meg, hogy az üléskomfort megtartása mellett mennyi az ülésfelület maximális süllyeszthetősége. Ez alá már csak zselé beépítésével lehet alacsonyítani az ülőfelületet. Emelni sem lehet a végtelenségig, mert a túl magas szivacs a bizonytalanság érzetét alakíthatja ki. Ezért maximum 3 – 4 cm emelés a javasolt.


A saját ülésemet építitek át?

Igen. Az eredeti ülésalapodra építjük fel az új motorülésedet.


Lehet alacsonyabbra építeni az ülést?

Igen. Ez az egyik leggyakoribb kérés, amivel találkozunk. Ha van számodra egy „szerelem motor”, csak éppen nem ér le róla biztonságosan a lábad, akkor nem kell kompromisszumot kötnöd. Szerezd meg magadnak azt a mocit, és mi átalakítjuk úgy a nyergedet, hogy stabilan tudj támaszkodni álló helyzetben is. (Először mindenképpen az ülés alacsonyításával kezdj, és, ha még ezután is magas a motorod, csak akkor nyúlj a motor ültetéséhez. Mert ez utóbbi átalakítással a kerék utánfutási szöge is megváltozik!)


Lehet-e ugyanolyan, mint az eredeti?

Igen. Ha eddig is szimpatikus volt az eredeti nyerged, csak már elkopott, elhasználódott, illetve a szivacs összeült benne, vagy ha a veterán motorodat szeretnéd helyreállítani, akkor újraépítjük neked.


Ha az ülés magasságát csökkentjük, marad-e a komfort?

Igen, ha zselét is építünk a nyergedbe.


Fékezéskor az utas a nyakamba csúszik. Van-e erre megoldás?

Igen van. Erre fejlesztettünk ki egy kis púpot/gátat a vezető és az utas ülésfelülete közé. Ez megakadályozza, hogy az utasod fékezéskor a nyakadba csússzon, és ő is sokkal biztonságosabban fogja érezni magát a motorodon. Tovább növelhető az utas komfortja sportmotoroknál, ha az utas ülésfelületét közel vízszintes helyzetbe emeljük, vagy akár egy enyhe „ellenlejtőt” alakítunk ki. Így tovább csökkenthetők az utas által okozott, a vezetőre ható erők fékezéskor.


Elégedett vagyok a jelenlegi ülésemmel. Csak az utas ülést át lehet-e alakítani?

Ha kétrészes a motorülés a gépeden, akkor csak a hátsó ülést alakítjuk át, ha ezt kéred. Ha egyrészes az ülésed, akkor az egészet kell megbontanunk, és újraépítenünk. Természetesen, ez utóbbi esetben is kérheted például, hogy csak a vezető ülésfelületébe építsünk be zselét, illetve ülésfűtést, vagy éppen fordítva.


Ha én tervezek ülést megcsináljátok-e?

Igen, a Te terveid alapján is szívesen elkészítjük az új motorülésedet. Azonban a rendelés felvétele előtt konzultálunk veled, hiszen előfordulhat, hogy technológiai okokból nem, vagy csak részben kivitelezhető az, amit megálmodtál. Az is lehet, hogy a tapasztalatainkra építve még jobb megoldást fogunk neked javasolni, ami még egyedibbé, különlegesebbé teheti az ülésedet.


Csak áthúzást is vállaltok?

Igen, csak áthúzást is rendelhetsz. Azonban régebbi motornál az ülésed szétbontásakor derül csak ki, hogy milyen a szivacs állapota. Adott esetben érdemes lehet azt is cserélni. Ha szükségesnek látjuk, akkor ezt javasolni fogjuk neked, de Te fogsz dönteni róla.


Szakadt ülés javítását is vállaljátok?

Természetesen igen, hiszen minden motorosnak - aki problémájával hozzánk fordul - szívesen segítünk.


A hímzés feláras?

Igen. A hímzés egy választható extra. Az ára a hímzett felület méretétől (dm2) függ.


Az utas ülést is méretre lehet gyártatni?

Igen. Mivel az utas ülés méretre gyártása azt feltételezi, hogy állandó utasod van, ezért ő is kísérjen el téged, amikor a méretfelvételre jössz hozzánk.


Ha sérül az ülés, tudjátok javítani?

Igen, tudjuk.


Ha elszakadt a varrás, javítható-e?

Természetesen javítjuk. Jellemzően csak a varrás nem szakad el, mert olyan erős bőrvarrócérnával varrunk, hogy inkább mellette szakad el az anyag egy hirtelen fellépő, erős igénybevétel esetén. Ez akkor fordulhat elő, ha egy óriásit buksz a motoroddal.


Csak háttámlát is építetek?

Igen.


Takarítással és ápolással kapcsolatos kérdések

Hogyan lehet takarítani, ápolni?

Lemosni mosószeres oldattal. Szilikonos bőrápolóval lefújni, bekenni nem javasolt, mert attól csúszni fog a felülete. Alkoholos tisztítóanyagok használata szintén nem javasolt.


Magasnyomású mosóval lehet-e takarítani?

Igen, de csak 50 cm-nél nagyobb távolságból javasolt. Ha túl közelről mosnád le, akkor a motor elektromos részei is beázhatnak, amelyek az ülés alatt helyezkednek el.


Határidővel és árral kapcsolatos kérdések

Meddig készül az új ülés?

A megrendelésedtől számítva 1 hét, ha hímzést is kérsz rá, akkor 2 hét. A pontos határidőt a megrendelés felvételét követően tudjuk megadni, figyelembe véve az egyedi igényeidet, illetve az aktuális kapacitás terheltségünket.


Mennyi időre kell leraknom a motoromat, ha nálatok készül az ülés?

1 hétre, illetve ha hímzést is kérsz az új nyergedre, akkor 2 hétre. A pontos határidőt a megrendelés felvételét követően tudjuk megadni, figyelembe véve az egyedi igényeidet, illetve az aktuális kapacitás terheltségünket. Javasoljuk, hogy erre az időre szerezz kölcsön ülést, hogy ne kelljen nélkülöznöd kedvenc vasadat!


Előzetes árajánlatot tudtok küldeni, ha leírom, hogy mit szeretnék?

Mivel mi egy „úri szabóság vagyunk motorülésekre specializálódva”, ezért korrekt árajánlatot is csak akkor tudunk adni, ha megmértük a testméreteidet és látjuk azt a motort, melyre építenünk kell. Már számos nyerget készítettünk, és sokféle egyedi igénynek feleltünk meg, ezért lehet, hogy neked is tudunk olyan ötletet adni, melyre – talán – eddig nem is gondoltál.


Menyibe kerül az ülésátépítés?

Az átalakítás pontos árát magadnak is ki tudod számolni az árlistánk alapján, de ha bármi nem egyértelmű, nyugodtan keress fel bennünket telefonon, megválaszoljuk minden kérdésed!

 


Garanciával kapcsolatos kérdések

Mennyi garanciát adtok?

5 év garanciát vállalunk az általunk elkészített motorülésedre.


Mire vonatkozik a garancia?

Az általunk készített teljes nyeregre, beleértve a felhasznált és beépített anyagokat, a kivitelezést, a varrásokat. A garancia nem terjed ki azokra az elemekre (pl. eredeti ülésfűtés, eredeti szivacs), melyek az eredeti ülésedben is benne voltak és a visszaépítésüket kérted tőlünk, illetve Te hoztad magaddal. Ezen elemek meghibásodásából, elhasználódásából eredő további károsodás a nyereg más szerkezeti elemeiben, illetve az ezek miatt szükséges ülésmegbontás, majd újra visszaépítés szintén nem tartozik a garancia körébe. A nem rendeltetésszerű (ebbe beletartozik az esésből/bukásból eredő sérülés is) használat mellet bekövetkezett sérülésekért, hibákért nem vállalunk garanciát.


Felméréssel és megrendeléssel kapcsolatos kérdések

Hol talállak titeket?

A kapcsolat oldalon található elérhetőségeinken tudod felvenni a kapcsolatot velünk. Ha már vannak elképzeléseid az új nyergedről, vagy több kérdés is megfogalmazódott benned, és tanácsokat, ötleteket szeretnél kérni tőlünk, egyeztess velünk időpontot! Így a megadott időpontban várni fogunk téged, és bőséges időnk lesz arra, hogy az igényeidet, elképzeléseidet átbeszéljük.


Hova kell mennem?

1113 Budapest, Villányi út 18.

Az alagsorban vagyunk megtalálhatóak. Kérlek használd a kaputelefont, melyet a ház kaputelefonjától JOBBRA találsz egy önálló készülék formájában.


Mi van, ha nem budapesti vagyok?

Legalább egy alkalommal személyesen kell találkoznunk, amikor a motoroddal érkezel, hogy a méreteidet megmérhessük az üléspozíciód meghatározásához, illetve az igényeid alapján kialakíthassuk az ülés számodra legmegfelelőbb formáját. A további kapcsolattartást és egyéb dolgokat ott megbeszéljük.


Motorral kell mennem, vagy csak az ülést kell vinni?

Motorral gyere, hiszen csak így tudjuk a pontos méreteket felvenni, és a számodra legkényelmesebb üléspozíciót előre „belőni”.


Hogy kell megrendelni?

Személyesen, a felmérés alkalmával.


Képgalériával kapcsolatos kérdések

A galériában található ülés megvásárolható-e?

Nem. A galériában azokat a motorüléseket láthatod, melyeket korábbi ügyfeleinknek készítettünk. Ezekből sok ötletet tudsz meríteni, és természetesen, azt is kérheted, hogy egy ugyanolyan felépítésű, dizájnú ülést készítsünk el a Te méreteid alapján, a Te motorod típusához igazítva.


Az én motorom típusát nem láttam a galériában. Tudtok-e rá ülést gyártani?

Igen, tudunk. Mivel mi egy „úri szabóság vagyunk motorülésekre specializálódva”, minden ügyfelünknek az egyedi igényei és adottságai alapján készítünk új nyerget, az adott motorhoz illeszkedően. Egyébként, a galériába nem raktunk fel minden eddig elkészített ülésünkről képet, csak ízelítőnek szánjuk.


Csak olyan ülést kérhetek, amit a képgalériában láttam?

Nem. Nyugodtan álmodhatsz! Olyan szabásmintával, színkombinációval, dizájnnal készítjük el az új ülésedet, amilyet csak szeretnél.