• Magyar (HU)

Motorkiállítás „IMOT” München 2011.02.18.-20.

Oszd meg ismerőseiddel

Magyarországon nem volt nagy hírverése az „Internationale Motorrad Ausstellung München”, azaz „IMOT”
motorkerékpár kiállításnak.

Megtudtuk, hogy hol és mikor tartják, kocsiba ültünk és elmentünk, hogy megnézzük....

 


 

Magyarországon nem volt nagy hírverése az „Internationale Motorrad Ausstellung München”, azaz „IMOT” motorkerékpár kiállításnak.
Megtudtuk, hogy hol és mikor tartják, kocsiba ültünk és elmentünk és megnéztük!

 

A kiállítás négy földszinti és két emeleti csarnokban tartották.

Érdeklődés hatalmas volt, minden korosztály képviseltette magát a teenagertől a jó karban lévő 100 éves motorosig. Ez nem vicc, mert az egyik Tirol motoros terepeit és útjait ajánló standon ott ült egy hófehér szakállas, szikár úr, körülötte a fotói, hogy élete folyamán mivel és merre járt. Legalább 20 motor dőlt ki alóla hosszú élete során.

A kiállítás felépítése átlátható, jól szervezett, a bemutató standok kialakításánál a konkurens gyártókat nem  versenyeztették egymással, közéjük más, eltérő profilú cégeket raktak.

A nagy márkák a motorok bemutatására koncentráltak, a sorok között nem láttunk reklámanyagokat osztogató cicababákat.

Minden fő- és mellékszerep a motoroké volt.

Technikai újdonságok, viszont szép számban akadtak.

A CNC precíziós szerszámgépekkel megmunkált alkatrészek garmadája a sima díszítő elemektől a valóban hasznos kiegészítő alkatrészekig.


A legérdekesebb technikai újdonság egy grafit bázisú kenőanyag és annak felvitele a meghajtóláncra volt. A gyártó 6.000 km futásteljesítményre ajánlja, mint szárazkenőanyagot.

A grafitot, mint kenőanyagot már nagyon régen használták a járműgyártásban, lehet, hogy új reneszánsza lesz a járműiparban?

 

A BMW nem állított ki saját standot, viszont minden alkatrészgyártó valamelyik BMW motoron mutatta be a csodatermékét, így közel 100 motor lett bemutatva a teljes típuspaletta képviseletével.

A motorokon kiállított dolgok főleg az utazás komfortját és biztonságát szolgálták. Kényelem növelése elsősorban az ülésátépítések, ülésfűtés és zselék beszerelése a vezető és utasa alá. Ide tartozik még a ruházat komfortjának növelése, - fűtött kesztyűk és dzsekik, nadrágok  használata, hiszen köztudott, hogy Németországban télen is előveszik a vasakat és hosszabb túrákra, vagy eszkimókat is megszégyenítő sátoros motoros találkozókra mennek, sokszor csikorgó hidegben is.

A többi gyártó több-kevesebb újdonsággal jött ki, mint a Suzuki GSR 750, vagy az új színekben pompázó Suzuki B-King vagy a Honda CBR 250R, Suzuki GSX-R,  Ducati, Bimota, Kawasaki Ninja, stb…

 

Ezeket a látogatók közelebbről is szemügyre vehették, ráülhettek. Főleg a sport és sport-túra motoroknál volt nagy tolongás.

Ezeken kívül az épített chopperek és cruiserek, trike-ok vonzottak látogatókat, de mintha ez a szegmens kevesebb érdeklődést keltett volna fel a látogatókban. Ezt az ízlésvilágot kiszolgáló bemutatók is csak gyengécske kínálatot mutattak. Valószínűleg a motoros társadalom eme része a „BIKER WEEK”-en töményen megkapott minden szükséges információt, és nekik a szériában gyártott motorok nem annyira érdekesek.

Végül, számunkra nagyon meglepő volt, hogy utazási irodák felfedezték a motorosokban rejlő üzleti lehetőséget.

Egy teljes emeleti csarnokban rengeteg kisebb és nagyobb iroda kínálta az utakat, - amelyhez jó minőségű, vízálló, fóliázott térképeket lehetett vásárolni, - teljes itinerrel, látványhelyekkel és étkezési, szállás lehetőségekkel együtt. A szállások általában a közép és alacsonyabb árfekvésű helyek közé tartoztak motorok részére zárt tárolási lehetőséggel, vagy garázsokkal.

 

Németországot csak az autópályáin keresztül ismerő motoros sok szép utat tehet meg az ország tartományainak szebbnél szebb részein. Például végigmotorozni a „Romantische Strasse”-n, várak, régi kis falvak mellett elhaladva, azokban gyönyörködni és fotózni lehet.

Osztrákok is kitettek magukért Tirol és más tájaik ismertetésével.

 

Végül csak egy kesernyés megállapítást kell tennem:

Németországban igazán van kultusza és respektje a motoros életnek.

Remélem, hogy előbb-utóbb nekünk, magyar „vaslovasoknak” is lesz ilyen megbecsülésben részünk.